joi, 14 decembrie 2017

Ce se va întâmpla cu taxa auto din 2018? dar şi cu taxa de poluare?

Ce se va întâmpla cu taxa auto din 2018? dar şi cu taxa de poluare?

Știm cu toţii că timbrul de mediu a fost anulat la începutul acestui an iar șoferii se pot bucura de efectele acestei decizii, ne mai trebuind să plătească taxa de mediu aşa cum o făceau până atunci. Taxa de mediu a reprezentat mereu un subiect important de dezbătut. În foarte multe state europene această taxă era interzisă de mult dar nu şi la noi în ţară.




Nici un an nu a trecut şi abia exista semne severe de îngrijoarre din partea autorităţilor cu privire la eliminarea acestor două taxe. Bineînţeles că şi taxa de pluare ar fi avut un rol esenţial, dar asta numai dacă banii proveniţi din taxe ar fi folosiţi în direcţia corectă şi nu furaţi aşa cum se obişnuieşte în spaţiul Carpato-Danubiano-Pontic.
Însă reducerea poluării nu este o chestiune simplă ce se rezolvă doar prin reintroducerea taxei de poluare ci include mult mai mulţi factori complexi de natură legală. Iar legislaţia românească cum este foarte stufoasă şi birocraţia este foarte mare, pare prea puţin probabil ca taxa de poluare să fie un adevărat succes.

 Cu o floare nu se face primăvară. Soluții există bineînţeles pentru stimularea achiziţionării eautoturismelor noi şi descurajarea cumpărării autoturismelor cu norme de poluare inferioare. Problema poate fi rezolvată foarte uşor dacă ar exista un cadru legislativ foarte bine gândit şi pus la punct prin care companiile producătoare de autoturisme să ofere posibilitatea achiziţionării unei maşini cu un preţ redus, sau ma ibine spus mult mai redus dacă statul al trimite o parte din bani acestor companii pentru a-şi acoperi cheltuielile iar în acest mod noul parc auto va fi reînoit. Statul român cu siguranţă are bani, România are cea mai mare creştere economică din Europa şi totodată se confruntă cu probleme mari de poluare în oraşe.


Dar ce se va întâmpla cu taxa auto în 2018? Va fi o nouă taxă auto?

Ministerul Mediului a comunciat că începând cu luna martie 2018, România va avea din nou taxa auto. Doar 3 luni le mai rămân oferilor pentru a-şi înscrie vehiculele fără achitarea taxei.

Taxa auto din 2018 va fi la fel ca în trecut, nu va fi nimic schimbat şi se aplică tuturor şoferilor care achiziţionază un autoveihcul second-hand înscris  sau nu în circulaţie.
Partea nasoeală o reprezintă faptul că guvenrul PSD a eliminat în acest an în februarie taxa auto şi implicit acest lucru prefigura ca peste 500.000 de de vehicule second hand din afară să fie înscrise fără nici un cost în România. Dar tot guvnerul PSD va reintroduce această taxa auto din 2018.

Cu siguranţă reintroducerea noii taxe auto stârneşte o mare nemulţumire şi supărare din partea celor care doresc să achiziţioneze maşini scond hand din strănătate şi  ulterior urmând să fie taxaţi.


Sub ce formă ar putea reintroduse taxa de timbru şi taxa auto?

Ei bine, se vehiculează faptul că pentru taxa auto va fi introdusă ca un impozit suplimentar, este valabil ca şi taxa de poluare să fie introdusă în impozitul deja existent pe care fiecare posesor de autoturism îl plăteşte anual.
Deşi sunt zvonuri precum taxa auto va fi introdusă sub forma de impozit suplimentar şi absolut nimeni nu o va putea ocoli iar taxa de mediu care deja este anulată va fi plătită de toţi proprietarii de vehicule în funcţie de norma de poluare şi cantiatea de emisii o elimină pe km în atmosferă.

Bugetul AFM fa fi aprobat în martie - aprilie 2018 şi tot atunci mult dezbătuata taxă de timbru va fi şi înlocuită conform directivelor europene. Fără îndoaială nu se tie încă cum v arăta forma finală a acestei taxă ce va penaliza autovehiculele care poluază.
Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă în anul 2007 şi a a avut multe modificări ale numelui.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu