luni, 5 noiembrie 2018

Anvelopele de iarnă: Adevarul despre acestea. Ce le afectează performanțele

Anvelopele de iarnă au fost și gândite pentru a conferi o aderență sporită în condiții de temperaturi scăzute, carosabil umed, zăpadă și geață chiar. De iarnă au aceste proprietăți prin care conferă o aderență sporită pe carosabil.

Specialiștii faptul că dimensiunea anvelopelor de iarnă influențează performanțele acestora pe teren înghețat.

Trei măsuri sau sau luat ca model și o să vedem în continuare avantajele și dezavantajele.
Tyre Reviews oferă un studiu mai aprofundat modul în care dimensiunea anvelopelor de iarnă influențează performanța acestora pe zăpadă sau suprafață umedă.


Snow Testing

16''
17''
18''
Acceleration
17.54 m
17.98
17.98
Braking
24.87
24.61
24.50
Lap Time
1:12.51
1:13.29
1:13.38
Subjective
95%
100%
95%



În acest test au fost testate cauciucuri de iarnă cu dimensiune de 16 17 și 18 inch mărimi de anvelope care se regăsesc pe majoritatea mașinilor.
În cadrul acestor teste în calitatea anvelopelor a fost similară. Dimensiunea acestora a fost singura diferența.

Un pneu îngust de 16 inch este mai bun întrucât exercita o presiune mai mare și se înfige mai bine în zăpadă. În cazul dimensiunilor ales anvelopele cu dimensiuni medii de 17 inch a scos performanțe bune decât cele pe 16 inch și 18 inch. Cauciucurile de 17 inch sunt cele mai bune pe zăpadă din punct de vedere al accelerație și frânare facem de frânare este cel mai scăzut depinzând și de viteza mașinii în situația respectivă.

Pe teren umed anvelopele de 16 inch obținut scorul cel mai mare decât cele de 18 inch au înregistrat valori jenante la capitolul frânare pe suprafețe umede.


                                                                      Wet Testing

16''
17''
18''
Acquaplaning
100%
93.3%
89.4%
Wet Braking
27.6%
27.5%
27.7%
Wet handling
1.10.12
1:09.64
1:09.59
Subjective
92%
98%
100%



Condiții de carosabil uscat anvelopele de 17 și 18 inch a scos performanțe mai bune la frânare decât cele pe 16 inch care sunt mai înguste. Din acest motiv și mulți șoferi decid să pună anvelope de dimensiuni mai mari pentru că suprafața cu carosabilul oferă mai multe control șoferului și bineînțeles o aderență mult mai mare, însă trebuie să luăm în calcul și calitatea anvelopelor. Anvelopelor crește consumul de carburant și zgomotul produs de acestea în mers.

DRY TESTING

16''
17''
18''
DRY BRAKING
44.9 m
44.1 m
43.9 m
DRY HANDLING
1:48.03
1:46.22
1:43.83
SUBJECTIVE
90 %
95 %
100 %
COMFORT
100 %
85 %
82 %
NOISE
62.7 db
64.1 db
63.3 db


 


Anvelopele de iarnă trebuie folosite doar atunci când temperatura scade sub 10 grade și asta se întâmplă în general în perioada până primăvara. Acestea trebuie folosite pe drumuri comedie nu pe drumuri uscat eventual spune sunt și suprafețe de gheață sau însă Bineînțeles că nu este întotdeauna așa. Iarna nu înseamnă doar zăpadă gheață și carosabil umed.

Anvelopele de iarnă trebuie să fie folosite strict în anotimpul rece şi este bine să avem în vedere brandurile celebre de anvelope atunci când le achiziţionăm. Niciodată dar niciodată nu ar trebuie să achiziţionăm anvelope SH pentru că veţi fi într-un mare pericol.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu