vineri, 9 noiembrie 2018

Maşinile autonome şi riscurile acestora

 Maşinile autonome şi riscurile acestora

Am fost  evoluția tehnologiei alertă în ultimul deceniu. Mașinile autonome s-au dezvoltat din ce în ce mai mult dar cu toate astea putem vorbi de o autonomie în adevăratul sens al cuvântului. 



Mașinile autonome sau mai bine spus totalitatea sistemelor de siguranță active au ca scop facilitarea condusului de către șofer. Se dorește un condus cât mai relaxant Fără nervi dar cu toate astea există și riscuri mari.

Nu putem vorbi despre o mașina Autonomă completă, cel puțin în prezent. Sa Gândim la dinamica traficului, multitudinea de intersecții diferite, absența benzilor de circulație, curele parcate pe carosabil ș a.m.d. Este greu să realizezi o mașină complet Autonomă care să facă față tuturor acestor lucruri şi din acest motiv companiile producătoare de tehnologii sunt într-un mare impas.
În prezent există o multitudine de tehnologii ce le regăsim pe majoritatea mașinilor. Vorbim aici de la Cruse control, Lane Assist, sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere. Aceste tehnologii sunt utile dar până la realizarea unui vehicul complet Autonom mai este cale lungă. Plus că legislația sau mai bine spus legislațiile tuturor țărilor din lume nu vor permite asta, nu se vor adopta legi specifice sau pasaje în Codul Rutier cu privire la răspunderea șoferului în cazul unui accident de circulație.

Și cercetătorii de la University of Surrey of Oxford sunt de părere că mașinile autonome ar putea afecta restaurantele și hotelurile ba chiar mai mult ar putea crește rata terorismului.

Mai mult decât atât tot aceștia au previziuni viitor în care o multitudine de mașini autonome ar putea traficul și autobuzele care vor circula în oraș, iar autostrăzile se umple noaptea de vehicule autonome ce se vor mișca încet.

Hotelurile care închiriază camere pe oră să nu mai aibă succes. Prin urmare turismul urban va suferi foarte mult "întrucât sexul joacă un rol central în multe experiențe de turism"

Cercetătorii mai cred că vehiculele autonome un real pericol exterior cum ar fi pietoni. Aceștia au dat exemplul incidentului Uber care a omorât un om.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu