luni, 5 noiembrie 2018

Referendum Bucureşti pentru introducerea unei taxe de acces în centrul oraşului

 Referendum Bucureşti pentru introducerea unei taxe de acces în centrul oraşului

Primăria Capitalei urmează să decidă cu privire la organizarea unui referendum local unei taxe auto de acces în centrul orașului. Propunerea a fost nu e consilier general ALDE Tudor Ionescu. De când taxa auto de poluare nu mai există fiind eliminată numărul a crescut alarmant.



Referendumul ar putea avea loc în data de 27 ianuarie 2019.

Este drept că sunt state din Europa vestică care au restricționat accesul în centrul orașului motivul principal find poluarea. Taxa de congestie există în Italia orașul Milano dar și în Marea Britanie sau Franța sau Danemarca și Suedia. Și primăria Bucureștiului dorește să reducă emisiile cauzate de maşini cu cât a depășit cu mult limitele admise.

Această propunere prevede organizarea unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto în centrul Capitalei. Cetățenii trebuie să răspundă prin "Da" sau "NU" Întrebarea referendumului este următoarea: "Sunteți de acord cu restricționarea accesului auto în perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale a Municipiului București, prin identificarea și implementarea unui sistem de taxare sau utilizare de vignete?" 

Este drept că trafic aglomerat în București și asta reprezenta una din problemele privind de poluare emise de către autovehicule.

Imediat după căderea comunismului în 1990 erau aproximativ 120.000 de mașini înmatriculate în București însă conform lor oferite de ce ai de la DRPCIV aprilie 2017 numărul autovehiculelor înmatriculate în București era de 1.274.000. Deci numărul autovehiculelor în 30 de ani a crescut de 10 ore ceea ce este un lucru foarte alarmant pentru toți oamenii pentru că emisiile sunt foarte periculoase pentru sănătate.

Proiectul nu se află pe ordinea de zi a ședinței CGMB fiind încă la nivel de propunere.

Este drept de la începutul acestui an Primăria Capitalei a luat în calcul introducerea unei taxe de acces în centru, aceasta fiind introdusă în planul integrat de calitate a aerului. Iar această propunere a municipalității alături de implementarea sistemului de management al traficului și achiziționarea de autobuze Euro 6 și autobuze electrice dar și finalizarea liniei de metrou M5 au reprezentat o prioritate pentru Primăria Municipiului București în vederea reducerii poluare.

CGMB a decis și majorarea tarifelor de parcare din centrul orașului. Tarifele au intrat în vigoare începând din 1 iulie. Municipalitatea a susținut că măsura este necesară Întrucât în București caritatea aerului a scăzut depășind valorile limită stabilite de legislația Uniunii Europene. Principala cauză este chiar poluarea, emisiile autovehiculelor dar și ale uzinelor de lângă București.

Cele trei zone de taxare din capitală care a fost instituită în data de 1 iulie  sunt: Zona zero - 10 RON pe oră, iar celelalte zone pe măsură ce ne îndepărtăm de centru au ca tarife 5 lei și 2,5 RON pe oră.

Dar exceptând această taxă care ar putea exista instituit un referendum parlamentarii reintroducerea taxei de poluare însă va avea un alt ambalaj în sensul că va fi inclusă în inspecția tehnică periodică (ITP) sau inclusă în impozitul mașinii.

Rămâne de văzut referendum va fi instituit și care va fi rezultatul. Sunt șanse mari să treacă referendumul întrucât oamenii doresc un aer curat iar această măsură vine să descurajeze șoferii care circulau în centrală să să plătească vreo taxă anume.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu