joi, 1 noiembrie 2018

Review Noua Mazda CX-5 2018 - SUV-ul compact - Motorizări, preţuri, păreri

 Review Noua Mazda CX-5 2018 - Motorizări, preţuri, păreri, consum

Mazda CX 5 este un SUV compact ce a intrat în producție începând cu anul 2012. Mazda cx-5 prezentați în luna martie a acestui an la Geneva Elveția și poate fi achiziționat la dealeri autohtoni.

Noua Mazda cx-5 este un SUV la adevăratul sens al cuvântului atât spațiu la interior, confort dar și siguranță. 



Design exterior Mazda CX-5
La exterior putere marca silueta tipică cu care ne obișnuit ultima perioadă pe modelele Sedan.
Partea frontală a suferit și ea ceva modificări. Observăm în centrul blocuri optice vila imensă ce are o formă aproape ovală iar în centru regăsim logoul mazda. La frontală observăm un element cromat ce începe la Farul din stânga și se termină la Farul din dreapta. Blocurile optice alungită parcă cumva se aseamănă cu noul BMW seria 3 ce va fi lansat anul viitor.

La fantana un spoiler bine desenat cine transmite faptul că acest job este în și o mașină sportivă. Îmi place și acest bandou de plastic care înconjoară mașina și astfel nu va fi expusă la pietriș sau pe drumurile mai dificile unde ar putea să zgârie tabla de Jos.Capota are două nervuri pentru a accentua robustețea și forța mașinii.
Privită mașina de laterală observăm o siluetă cu linii clare arată foarte bine un SUV foarte bine desenat ceva fii apreciat foarte mulți potențiali clienți.
În versiunile de echipare superioare mașina poate fi configurată cu cromate în jurul geamurilor.
Are și ea ceva special acest eleron cu această aripă de delfin dar și modul în care a fost în gândită haionul cu această scobitură foarte interesantă realizată care înglobează numărul de înmatriculare.

Interior Mazda CX-5
Odată ce te vei urca la volan vei constata ca toate fetele sunt de foarte bună calitatea, inclusiv pe uși există plastic moale plăcut la atingere. Planșa de bord este simplă elegantă. Există prea multe butoane pe consola centrală așa cum regăsim la alți producători este clar că Mazda sa o ia tot mult în ultimii in ani către Piața Europeană și a reușit să o mașină care să fie apreciată de către clienți europeni. Interior elegant rafinat și cochet. Ceasurile sunt analogice dar arată foarte bine. Volanul este îmbrăcat în piele în trei spițe și are câteva comenzi pe el cum ar fi comenzile pentru radio răspunde la telefon.
În partea centrală deasupra gurilor de ventilație regăsim un ecran de 7 inchi multimedia MZD Connect unde poți controla setările mașinii dar mai multe detalii vom vorbi în cursul acestui articol despre dotările de pe Mazda cx-5.
Poți opta dintre mai multe versiuni de tapițerie pentru scaune.
Comenzile pentru acționarea tuturor geamurilor se regăsesc pe ușa șoferului însă fiecare ușă din mașină are comenzi pentru deschiderea și închiderea geamurilor.
Este clar că japonezii au mult mai multă partea de insonorizare astfel că Mazda cx-5 reușește să te surprindä plăcut. Habitatul este bine antifonat ceea ce ce conferă o stare de liniște fără să auzi traficul și alte claxoane.
Și ergonomie își face simțită prezența la interior există spații de depozitare generoase în uși dar și torpedoul este destul de mare pentru a depozita chiar două sticle de un litru. De asemenea există un spațiu de depozitare suplimentar sub podea. Portbagajul chiar mare 477 l dar dacă se va rabata bancheta din spate    volumul crește la 1620.


Motorizări Mazda CX-5
Noua Mazda cx-5 penibilă în cinci niveluri de echipare. Prețul de bază pentru acest model este de22.490 de euro. Nivelurile de echipare sunt:Emotion, Challenge, Takumi, Revolution și Revolution top.
Pentru Emotion este disponibil motorul pe benzină de 2 litri euro 6.
Consum motor 2.0 benzină Mazda CX-5 6.4 l/100 km combinat, consum extra urban 5.6 l/100 km şi consumul urban 7.7 l/100 km. Datele sunt oferite de producător şi pot creşte în funcţie de stilul de condus şi trafic.

Echiparea Challenge vine cu un motor pe benzină şi cutie manuală în 6 trepte şi transmisia integrală 4x4 26.90 de euro. Motorul are un consum de 7.2 l/100 km mixt şi extra urban 6.2 l/100 km, iar consumul urban 8,8 l/100 km.
Dieselul de la Mazda  CX-5are  185 de CP dezvoltă un cuplu de 445Nm şi poate fi configurat în versiunile superioare. Este un motor de 2.2 litri ce reuşeşte să scoată consumuri bune. Consumul  mixt 5.5 l/100 km, extra urban 5.1 l/100 km şi urban 6.2 l/100 km
Echiparea de serie Emotion include aer condiţionat, faruri LED, pilot automat, închidere centralizată, geauri electrice,  sistem de frânare automată în oraș (SCBS) şi chiar tehnologia G-Vectoring Control.
Pentru a dori mult mai mult va trebui să scoţi din buzunar 25.090 de euro pentru varianta Challenge. Dar vei avea jante din aliaj pe 17 inchi climatizare pe două zone automată, geauri fumurii în spate/lunetă şi ecran MZD Connect touchscreen de 7 inchi dispus central.

Modelul Takumi vine la pachet cu dotări precum faruri de zi LED şi faruri Adaptive AFLS dar şi proiectoare de ceaţă LED. Scaunele din faţă încălzite. De asemenea modeul attraction dispune de senzoti de parcare atât pentru faţă cât şi pentru spate şi volan încăliz ideal iarna când este foarte frig. Sistemul de avertizare al unghiurilor moarte BSM şi proiectoare de ceaţă LED la preţul de 27.990 de euro.
Dacă vei vrea mai mult de atât poţi opta pentru penultima versiune Revolution din portofoliul Mazda CX-5. Revolution vine cu dotări ca jante de aliaj de 19 inchi, sistem audio premium  Bose® cu 10 difuzoare, Smart Key (acces fără cheie), cameră video pentru marșarier, control automat pentru faza lungă, head-up display color și hayon acționat electric.
Am ajuns la varianta de top - Revolution Top.  Regăsim toate dotările ce vin standard. Scaune reglabil electrice pentru şofer şi pasger cu memorie şi tapiţerie din piele. Scaune din spate încălzite, pilot automat adaptiv MRCC şi funcţie de oprire completă Stop&Go (disponibilă doar cu cutia automată), şi headup Displayul de 7 inchi este full color. Preţul pentru Revolution Top este de 35.490 de euro.

Cum spuneam mai sus mașina poate fi configurat cu motor pe benzina de 2 litri și 165 de CP tracțiune față și transmisie manuală în șase rapoarte. De remarcat faptul că pentru versiunea de echipare cu tracțiune integrală puterea maximă scade la 160 de CP  dar prețul este de 26.790 de euro.
Dacă vrei să te bucur de confort atunci va trebui să optezi pentru transmisie automată în șase trepte și transmisia integrală in varianta Attraction la prețul de 30.790 euro. Pentru cei care vor echiparea full option trebui să scoată din buzunar 34.990 de euro și vor căpăta motorul de 2.5 l benzina și 194 CP și tractiunea 4x4 plus cutie automată în șase rapoarte.



Tehnologii Mazda CX-5
Mazda CX-5 ţine pasul cu tehnologia înglobând cele mai noi funcţii şi sisteme active şi pasive de siguranţă

- G-Vectoring Control - AceaStă funcţie care se regăseşte pe Mazda CX-5 are ca scop ajustarea cuplului în viraje pentru optimizarea sarcinii pe ficare roată. O direcţie precisă şi manevrabiltiate îmbunătăţită.
- SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS permite Mazda CX-5 să se conecteze armonios cu șoferul său pentru mai multă plăcere la volan.
- Tracțiune integrală i-ACTIV. Acest sistem îi conferă conducătorului auto un contro lmai bun la acceleraţie precum şi în viraje, în frânare sau la drum alunecos. Ca şi G-Vectoring Control şi acest sistem ajustează cuplul pe roţile din spate pentru a crea aderenţă faţă de planetă şi tot odată îţi dă o experienţă de condus în condiţii de siguranţă. Sistemul se foloseşte de 27 de senzori. Tracţiunea integrală intră în funcţiune doar în cazurile necesare ajustând cuplul de 200 de ori pe secundă.
- CAROSERIE SKYACTIV și ȘASIU SKYACTIV. Mazda are o caroserie SkyActiv mai redusă ca şi greutate şi totodată economiseşte combustibil. Suspensia a fost şi ea îmbunătăţită dar şi antifonarea oferă linişte şi o ambianţă plăcută.
- Afișaj color activ de conducere. Toate informaţiile improtante la volan sunt vizualitate prin ecranul color de 7 inchi, textul este uşor de citit ceea ce îţi dă un confort şi mai mare. Pe ecran sunt şi instrucţiunile de navigaţie precum şi avertizările de siguranţă i-ACTIVSens ce sunt proiecatate pe acel ecran deasupra consolei centrale.
- Recunoaşterea semnelor de circulaţi. Recunoaşterea semnelor e circulaţie s-a dovedit a fi un sistem eficient în cazul în care şoferul este neatent şi nu observă un indicator rutier. Sistemul este compus dintro cameră frontală cu senzori ce detectează limita de viteză înscrisă pe indicator precum şi indicatoarele de cedează trecerea sau STOP. Dacă depăşeşti vitetă maximă legală admisă vei fi avertizat prin semnale sonore şi luminoase.
- Sistem de monitorizare de 360 de grade pentru a vedea alte obstacole de lângă maşină atunci când vei dori punerea în mişcare dintr-un loc strâmt.

Date tehnice Mazda cx-5
Funcția vedere al dimensiunilor noul Mazda cx-5 dimensiuni similare cu prima generație din 2012. Mazda cx-5 are o lungime de ea 4.500 mm si o latime de 1840 mm înălțimea este de 1.675 mm.


Păreri Mazda CX-5
Per total Mazda CX-5 mi-a lăsat o impresie foarte bună. Se vede clar că japonezii au muncit mult pentru îmbunătăţirea acestei maşini sşi asta se vede. Este un upate mai mult decât bine venit pentru cei care au avut un alt Maza CX-5 de generaţie anterioare sau de ce nu un SUV din aceeaşi clasă. Mazda CX-5 reuşeşte să te surprindă plăcut atunci când îl vei conduce.


Concluzii Mazda CX-5
Mazda CX-5 este un SUV elegant şi sportiv în acelaşi timp. Şi după cu spune şi Mazda fiecare şofer care conduce o Mazda ar trebui să se simtă într-o armonie perfectă. Mazda CX-5 concurează cu Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq, Opel Antara. Această competiţie destul de mare în segmentul SUV compact i-ar putea aducei Mazdei CX-5 steatul de cea mai elegantă, cochetă şi tehnologitaă maşină. Însă trebuie să ţinem cont şi de concurenţa în acel segment care este destul de strânsă

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu